آموزشي و علمي آموزشي و علمي .

آموزشي و علمي

مقياس وابستگي هاي ارزش خود (CSWS)

وابستگي‌هاي ارزش خود اشاره به حيطه‌هايي دارد كه موفق شدن يا شكست خوردن در آن حيطه‌ها، چه به صورت واقعي و چه به صورت تصور شده، براي ارزش خود  فرد ضروري و حياتي است. به طوري كه به دست آوردن موفقيت در حيطه‌هايي كه ارزش خود فرد به آن‌ها وابسته است، باعث افزايش ارزش خود وي و شكست خوردن در آن حيطه‌ها، با كاهش ارزش خود فرد همراه است. در واقع وابستگي‌هاي ارزش خود يك مدل وابستگي «اگر-پس» را ارائه مي‌دهند: «اگر من در فلان حيطه موفق شدم پس انسان ارزش مندي هستم». با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد. مقياس وابستگي هاي ارزش خود (CSWS) توسط كراكر و همكاران در سال ۲۰۰۳  ساخته شده است و معادل انگليسي آن Contingencies of Self-Worth Scale مي‌باشد. اين پرسشنامه شامل ۳۵ ماده است و پاسخ دهندگان مي‌بايست بر اساس طيف ليكرت ۷ درجه‌اي (۱= شديداً مخالف، ۷= شديداً موافق) ميزان وابستگي ارزش خود‌شان را به هر حيطه نشان دهند. اين مقياس ۷ حيطه وابستگي ارزش خود را در ميان دانشجويان مي‌سنجد. اين هفت حيطه عبارتند از: ۱- تأييد ديگران؛ ۲- جذابيت ظاهري؛ ۳- شايستگي تحصيلي؛ ۴- رقابت؛ ۵- حمايت خانواده؛ ۶- عشق خدا؛ ۷- و پرهيزكاري. در ارتباط با هر حيطه وابستگي ارزش خود ۵ ماده در مقياس ارائه شده است. براي مثال، براي عامل پرهيزكاري ۵ ماده ارائه شده است كه پاسخ دهنده مي‌بايست ميزان موافقت يا مخالفت خود را با هر ماده نشان دهد و با محاسبه نمرات هر حيطه ميزان اهميت هر حيطه براي فرد مشخص مي‌شود.


سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۳۴:۵۳ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

آموزش تصويري دانلود مقاله رايگان از پاب مد

بسياري از دانشجويان، اساتيد و پژوهشگران ايراني به دليل تحريم يا نداشتن دسترسي به اكانت‌هاي مناسب، امكان دريافت مقالات فول تكست پايگاه‌هاي معتبر علمي را ندارند. در اين مطلب آموزش تصويري دانلود مقاله رايگان از پاب مد را براي مخاطبين و همراهان سايت نيتيو پيپر آماده كرده‌ايم. در سال‌هاي اخير تعداد بسياري از مجلات اوپن اكسس توانسته‌اند ضرايب تاثير بالايي را به دست بياورند و در دنياي علم جايگاهي براي خود كسب كنند. بسياري از اين مجلات در پايگاه‌هاي معتبري مانند پاب مد به رايگان منتشر مي‌شوند. اگرچه مجلات اوپن اكسس درصد محدودي از مجلات اين پايگاه را تشكيل مي‌دهند، اما با اين حال با جستجو در بين چنين مجلاتي نيز امكان دسترسي به هزاران مقاله مرتبط وجود خواهد داشت. درحال حاضر پايگاه پاب مد بيش از ۲۷٫۳ ميليون سند علمي را نمايه كرده است و در هر سال بيش از ۵۰۰ هزار مدرك علمي ديگر به اين تعداد افزوده مي‌شود. بنابراين حتي اگر به يك سوم الي يك پنجم از مقالات اين پايگاه به صورت رايگان دسترسي داشت، باز هم امكان استفاده از تعداد قابل توجهي مقاله وجود دارد. براي آموزش تصويري دانلود مقاله رايگان از پاب مد با نيتيو پيپر همراه باشيد.


ادامه مطلب را در سايت پذيرش مقاله و ترجمه نيتيو بخوانيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۳۳:۱۵ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

دانلود پرسشنامه كيفيت خواب پيتزبورگ (PSQI)

معرفي پرسشنامه كيفيت خواب پيتزبورگ (PSQI)

خواب يكي از عناصر اصلي در چرخه شبانه روزي انسان است كه نقش مهمي در بازسازي قواي جسمي و رواني ايفا مي‌كند. با توجه به اينكه بيش از ۳۰ درصد مردم از اختلالات خواب رنج مي‌برند، مي‌توان آن را از مهم‌ترين مشكلات روانشناختي دانست. يكي از بهترين ابزارهايي كه در زمينه سنجش كيفيت خواب طراحي و ساخته شده است پرسشنامه كيفيت خواب پيتزبورگ (PSQI) است.

معادل انگليسي اين پرسشنامه Pittsburgh Sleep Quality Index و در سال ۱۹۸۹ توسط دكتر بويس (Buysse) و همكارانش در موسسه روانپزشكي پيتسبورگ ساخته شد. اين پرسشنامه در اصل داراي ۹ گويه است اما چون سوال ۵ خود شامل ۱۰ گويه فرعي است بنابراين كل پرسشنامه داراي ۱۹ آيتم است كه در يك طيف ليكرت ۴ درجه‌اي از ۰ تا ۳ نمره‌گذاري مي‌شود. اين پرسشنامه داراي ۷ زيرمقياس است كه عبارتند از:

۱- كيفيت ذهني خواب (subjective sleep quality)

۲- تأخير در به خواب رفتن (sleep latency)

۳- مدت زمان خواب (sleep duration)

۴- ميزان بازدهي خواب (habitual sleep efficiency)

۵- اختلالات خواب (sleep disturbances)

۶- استفاده از داروهاي خواب‌آور (use of sleeping medication)

۷- اختلالات عملكردي روزانه (daytime dysfunction)

 

سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۳:۳۸ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

دانلود ابزار سنجش خانواده مك ماستر (FAD)

يكي از مدل‌هايي كه در زمينه كاركرد خانواده ارائه شده است مدل كاركرد خانواده مك ماستر (Mc Master) است كه در هه ۱۹۶۰ ميلادي توسط اپستاين، بيشاپ و لوين در دانشگاه مك ماستر ارائه شد. اين مدل مبتني بر رويكرد سيستمي مي‌باشد كه ساختار، سازمان و الگوي تبادلي واحد زناشويي را توصيف مي‌كند. اين مدل ابعاد مهمي از كاركرد خانواده را كه اغلب نمود باليني پيدا مي‌كنند مد نظر قرار مي‌دهد. اين مدل شش بعد از زندگي خانوادگي را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد كه عبارتند از: حل مسأله، ارتباطات، نقش‌ها، پاسخگويي عاطفي، درگيري عاطفي و كنترل رفتاري.

ابزار سنجش خانواده مك ماستر (FAD) نيز توسط همين افراد يعني اپستاين، بالدوين و بيشاپ بر پايه مدل مك ماستر تهيه شده است. اين پرسشنامه ۶۰ سوال دارد و شش بعد از عملكرد خانواده را مشخص مي‌كند. در اين پرسشنامه علاوه بر شش خرده مقياس يك مقياس ديگر هم وجود دارد كه عملكرد عمومي خانواده را مي‌سنجد.


سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۵:۵۵ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پرسشنامه خود ارزشيابي مركزي (CSES)

مدل خودارزشيابي‌هاي مركزي، يك مدل كلي و يكپارچه از صفات شخصيتي است كه در سال ۱۹۹۷ توسط جاج، لوكي و دورهام معرفي گرديد. خود ارزشيابي‌هاي مركزي شامل ارزشيابي‌هاي اساسي هستند كه افراد درباره خودشان، جهان و ديگران دارند. خود ارزشيابي‌هاي مركزي عقايد شخص درباره توانمندي‌ها (كنترل زندگي) و كفايت‌هايش (عملكرد، فرايند مقابله، موفقيت) را در‌بر مي‌گيرند. جاج و همكاران به منظور طراحي مدل خودارزشيابي‌هاي مركزي از چهار صفت خاص شامل: عزت نفس، كانون كنترل، روان‌نژد گرايي و خود كارآمدي كلي استفاده نمودند. تاكنون پژوهشگران خود ارزشيابي‌هاي مركزي را به‌طور غيرمستقيم و با رجوع به مقياس صفاتي كه تشكيل دهنده اين سازه هستند، اندازه‌گيري مي‌كردند اما آن‌گونه كه جاج و همكاران استدلال مي‌كنند، براي اندازه‌گيري اين سازه بهتر است از مقياس‌هاي كوتاه‌تر و مقياس‌هايي كه به‌طور مستقيم اين سازه را اندازه‌گيري مي‌كنند، استفاده كرد. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۸:۴۳ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پرسشنامه تمايزيافتگي خود (DSI)

تمايزيافتگي خود عبارت است از توانايي به دست آوردن كنترل عاطفي و در عين حال، ماندن در جو عاطفي خانواده. اين مفهوم بيانگر ميزان توانايي فرد براي تفكر واقع‌بينانه راجع به موضوعات عاطفي در خانواده است. تمايزيافتگي شامل نوعي ظرفيت درون فردي براي متمايز كردن تفكر و احساس و نيز توانايي بين فردي براي حفظ استقلال درون بافت روابط عميق با افراد مهم زندگي است. از جمله ابزارهايي كه براي سنجش تمايز يافتگي ساخته شده است پرسشنامه تمايزيافتگي خود (DSI) است. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.

معرفي پرسشنامه تمايزيافتگي خود (DSI)

پرسشنامه تمايزيافتگي خود (DSI) داراي ۴۳ آيتم بوده و توسط اسكورون و فريدلندر در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است كه شامل ۴ خرده مقياس واكنش‌پذيري عاطفي، جايگاه من، گريز عاطفي و هم‌آميختگي با ديگران  است و در طيف ليكرت ۶ درجه‌اي پاسخ داده مي‌شود. خرده مقياس واكنش‌پذيري عاطفي (۱۱ ماده) بازتاب دهنده درجه‌اي است كه فرد به محرك محيطي با حساسيت  بيش از حد يا با تغيير‌پذيري عاطفي پاسخ مي‌دهد. خرده مقياسِ جايگاه من (۱۱ آيتم) كه در كنار تعريف واضح حس خود، ميزان وفاداري به عقايد شخصي را در زماني كه فرد مجبور به انجام خلاف عقايد خود است، مشخص مي‌كند. خرده مقياس گريز عاطفي (۱۲ آيتم) نشان دهنده احساس ترس از صميمت و احساس آسيب‌پذيري بيش از حد در ارتباط با ديگران است. سرانجام خرده مقياس هم آميختگي با ديگران (۹ آيتم)، نشان دهنده درگيري در روابط بيش از حد عاطفي با ديگران است.

سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۳۲:۳۳ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

گرفتن مجوز براي چاپ كتاب

ميدانيم كه چاپ هر كتابي به خودي خود ارزش و اعتباري ندارد. اعتبار كتاب به دارا بودن شناسنامه كتاب و درج آن در صفحات اوليه كتاب است. گرفتن مجوزهاي قانوني براي كتاب، تمامي حقوق مادي و معنوي آن را براي نويسندگان محفوظ مي‌كند. تمامي كتابهايي كه بدون مجوزهاي قانوني چاپ مي‌شوند به لحاظ پيگيري قانوني و مالكيت به هيچ وجه قابل پيگيري نيستند. به اين خاطر در اين مطلب كه با عنوان گرفتن مجوز براي چاپ كتاب ارايه داده‌ايم سعي خواهيم كرد مدارك لازم و مراحل گرفتن مجوز براي چاپ كتاب را به صورت تفصيلي و جزء به جزء ارايه كنيم. همچنين در اين مطلب سعي نموده‌ايم فرم‌هاي مربوط به گرفتن مجوز براي چاپ كتاب را براي متقاضيان چاپ كتاب آماده دانلود نماييم. با وب سايت چاپ كتاب نارون همراه باشيد.

گرفتن مجوز براي چاپ كتاب

در چاپ كتاب به سه نوع مجوز احتياج داريم. اين مجوزها عبارتند از شابك، فيپا و اخذ مجوز ارشاد.

۱- اخذ شابك از خانه كتاب
معمولا انتشارات ليستي از شابك هاي صادره دارد كه ميتواند هر يك از اين شابك ها رو به يك كتاب جديد اختصاص دهد. بنابراين، ناشران قانوني، شماره شابك كتاب را در اختيار دارند كه بعد از آماده شدن كتاب شماره شابك را به كتاب ارايه مي‌دهد. اخذ شماره شابك پروسه زمانبري نيست و مي‌توان بعد از آماده شدن كتاب شماره شابك را براي آن دريافت نمود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۱۸:۰۶ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پرسشنامه هوش هيجاني پترايدز و فارنهام (TEIQue-SF)

در چند دهه اخير موضوع هوش هيجاني موردتوجه پژوهشگران و محققان قرارگرفته است. علي‌رغم اين عقيده كه هيجان و هوش دو مفهوم مغايرند، از دهه ۱۹۲۰ موضوع هيجان در ادبيات مربوط به هوش گنجانده‌شده است. درحالي‌كه تلقي منفي از اشخاصي وجود داشت كه هيجان‌هاي خود را ابراز مي‌كردند، از دهه ۱۹۶۰ و بعدازآن بعضي از پژوهشگران اظهار داشته‌اند كه هيجان‌ها قادرند تفكر شخص را هدايت كرده و فرد را در جهت حل مسئله سوق دهند. ريشه هوش هيجاني را مي‌توان در مفهوم هوش اجتماعي ثرندايك و هوش ميان فردي گاردنر جستجو كرد. در سال ۱۹۹۰ سالووي و ماير اولين تعريف و مدل رسمي از هوش هيجاني را ارائه نمودند. آنها هوش هيجاني را به‌عنوان توانايي درك و ابراز هيجان، تطبيق هيجان با افكار، فهم و استدلال با استفاده از هيجان خود و ديگران تعريف كردند. پس‌ازاين، هوش هيجاني در طول زمان به‌وسيله پژوهشگران به شكل‌هاي مختلفي تعريف‌شده است. مدل‌هاي هوشي هيجاني يا توانايي محورند يا تركيبي از توانايي ورگه‌هاي شخصيتي. مرور ادبيات هوش هيجاني حاكي از اين است كه مدل توانايي ذهني ماير و سالووي باعث بيشترين پژوهش‌ها گرديده است. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۶:۵۲ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پرسشنامه هوش هيجاني پترايدز و فارنهام (TEIQue-SF)

در چند دهه اخير موضوع هوش هيجاني موردتوجه پژوهشگران و محققان قرارگرفته است. علي‌رغم اين عقيده كه هيجان و هوش دو مفهوم مغايرند، از دهه ۱۹۲۰ موضوع هيجان در ادبيات مربوط به هوش گنجانده‌شده است. درحالي‌كه تلقي منفي از اشخاصي وجود داشت كه هيجان‌هاي خود را ابراز مي‌كردند، از دهه ۱۹۶۰ و بعدازآن بعضي از پژوهشگران اظهار داشته‌اند كه هيجان‌ها قادرند تفكر شخص را هدايت كرده و فرد را در جهت حل مسئله سوق دهند. ريشه هوش هيجاني را مي‌توان در مفهوم هوش اجتماعي ثرندايك و هوش ميان فردي گاردنر جستجو كرد. در سال ۱۹۹۰ سالووي و ماير اولين تعريف و مدل رسمي از هوش هيجاني را ارائه نمودند. آنها هوش هيجاني را به‌عنوان توانايي درك و ابراز هيجان، تطبيق هيجان با افكار، فهم و استدلال با استفاده از هيجان خود و ديگران تعريف كردند. پس‌ازاين، هوش هيجاني در طول زمان به‌وسيله پژوهشگران به شكل‌هاي مختلفي تعريف‌شده است. مدل‌هاي هوشي هيجاني يا توانايي محورند يا تركيبي از توانايي ورگه‌هاي شخصيتي. مرور ادبيات هوش هيجاني حاكي از اين است كه مدل توانايي ذهني ماير و سالووي باعث بيشترين پژوهش‌ها گرديده است. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۶:۴۲ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پرسشنامه پيوند با مدرسه (SBQ)

پيوند با مدرسه اشاره به ارتباطاتي دارد كه فرد با مدرسه و ديگر جنبه‌هاي زندگي تحصيلي دارد. مادوكس و پرينز، باتيستيچ و همكاران و اولسنر و همكاران پيوند با مدرسه را شامل مشاركت در مدرسه، تعهد به ارزش‌ها و باور نسبت به مدرسه تعريف كرده‌اند. همچنين آندرمن و آندرمن پيوند با مدرسه را احساس دانش‌آموزان از مورد احترام واقع‌شدن و احساس راحتي در مدرسه مي‌دانند. پيوند با مدرسه نشان‌دهنده يك اصطلاح گسترده است كه براي توصيف روابط دانش‌آموزان با مدرسه استفاده‌شده است. اولين درك جامع در مورد پيوند با مدرسه بر اساس نظريه پيوند اجتماعي يا كنترل اجتماعي هيرشي مفهوم‌سازي شده است. در اين نظريه پيوند با مدرسه نتيجه چهار عامل دلبستگي، تعهد، مشاركت و باور به مدرسه ذكرشده است. ازنظر هيرشي هركدام از اين عناصر همبستگي بالايي با بقيه دارد و تضعيف يك عنصر به تضعيف بقيه خواهد انجاميد. در نظريه جديد گات فردسون و هيرشي پيوند با مدرسه نتيجه خودكنترلي فرد در نظر گرفته‌شده است. طبق اين نظريه دانش‌آموزاني كه خودكنترلي پاييني دارند، در پيوند با مدرسه نيز دچار مشكل خواهند شد. در مدل رشد اجتماعي كه گسترش‌يافته نظريه كنترل است، فرصت براي درگيري يا مشاركت، مهارت براي مشاركت و تقويت اين مشاركت‌ها سه عامل ضروري در پيوند با مدرسه است كه بعد كليدي در مدل رشد اجتماعي مشاركت است. اساس نظري ديگر در توضيح پيوند با مدرسه نظريه اجتماعي است كه پيوند با مدرسه را نتيجه ارزيابي افراد از شايستگي‌ها يا اثربخشي‌شان در انجام دادن رفتارهاي موفقيت‌آميز در مدرسه مي‌داند و بر پايه همين نظريه بر خودكارآمدي تأكيد شده است. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۳:۳۹ توسط:مهرداد بلاغي موضوع: