آموزشي و علمي آموزشي و علمي .

آموزشي و علمي

چاپ كتاب و توصيف فرآيند جامع آن

نگارش و چاپ كتاب خوب يك موفقيت بزرگ محسوب مي‌شود. نگارش و چاپ كتاب خوب اين شانس را به شما ميدهد كه نام خود را به خوانندگان معرفي كنيد و در ميان آنها شهرتي كسب كنيد و در كنار آن درآمدي نيز داشته باشيد. در اين مطلب سعي مي‌كنيم برخي از بهترين نكات ممكنه را در نگارش و چاپ كتاب گردآوري كنيم. واقعيت اين است كه بسياري از نويسندگان معروف اگر نوشته‌هاي خود را در صندوق خانه خود نگه مي‌داشتند به شما اطمنيان مي‌داديم كه هيچ وقت شهرتي كسب نمي‌كردند. در واقع اين نگارش كتاب و چاپ و انتشار آن است كه مي‌تواند اين مزيت را به شما ارايه كند. همچنين، تا زمانيكه كتابي به وجود نيامده و خوانده نشود، هيچگاه نمي‌توان نوشته‌هاي فردي را ارزيابي كرد و خوانندگان نيز به دنبال آثار او باشند. بنابراين، تبليغات منفي ديگران را كنار بگذاريد و كارتان را شروع كنيد. بسياري از بزرگترين نويسندگان قبل از اينكه كتابي را بنويسند اگر به دوستان و آشنايان آنها گفته مي‌شد كه در ۲۰ سال آينده اين فرد تبديل به مشهورترين نويسنده جهان خواهد شد، شايد پوزخندي تحويل شما مي‌دادند. يا بارها برخي ورزشكاران را ديده‌ايد كه قبل از ورود به ورزش حرفه‌اي بسياري باور نمي‌كردند كه اين فرد بتواند حتي روزي در ورزشگاه به عنوان تماشاگر حاضر شود؛ اما با تعجب و شگفتي دوستان و آشنايان بعد از مدت كوتاهي در بهترين عرصه‌هاي بين‌المللي ورزشي حاضر شده و حتي قهرماني‌هاي بسيار مهمي را كسب نموده‌اند. بنابراين، واكنشهاي منفي احتمالي اطرافيان را كنار بگذاريد و اگر به كار نويسندگي علاقه داريد شروع كنيد. در اين مطلب قصد داريم به چاپ كتاب و توصيف فرآيند جامع آن بپردازيم و نكات مهم و مراحل آن را بازگو كنيم. با وب سايت چاپ كتاب نارون همراه باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۹:۲۱ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

معرفي پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپيلبرگر (STAI)

اضطراب حالت واكنشي است شامل احساس‌هاي نامطلوب تنش كه به صورت آگاهانه ادراك مي‌شود و با برانگيختگي دستگاه عصبي خودمختار مرتبط است. از سوي ديگر اضطراب صفت نوعي صفت ديرپاي شخصيتي است و به تفاوت‌هاي نسبتاً ثابت فردي در آمادگي براي مضطرب شدن مربوط است. اگرچه پرسشنامه‌هاي بسياري براي سنجش اضطراب ساخته شده‌اند (براي مثال پرسشنامه اضطراب بك و پرسشنامه اضطراب زونگ) اما پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپيلبرگر (STAI) معروف‌ترين ابزار براي سنجش اضطراب حالت – صفت است.

پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپيلبرگر (STAI) كه معادل انگليسي آن state-trait anxiety inventory است در سال ۱۹۷۰ توسط اسپيلبرگر ساخته شد. اين پرسشنامه حاوي ۴۰ سوال است كه از  ۲۰ سوال اختصاص به اضطراب حالت و  ۲۰ سوال اختصاص به اضطراب صفت دارد. سوالات مربوط به اضطراب حالت در طيف ليكرت چهار گزينه‌اي نمره گذاري مي‌شوند كه عبارتند از: به هيچ وجه، گاهي، عموماً، خيلي زياد. و سوالات مربوط به اضطراب صفت نيز به همان صورت ۴ گزينه‌اي نمره گذاري مي‌شوند كه عباتند از: تقريباً هرگز، گاهي اوقات، بيشتر اوقات و تقريباً هميشه.

در نهايت دو نمره به دست مي‌آيد كه نمره اول نشان دهنده اضطراب حالت و نمره دوم نشان دهنده اضطراب صفت است. هر فرد نيز مي‌تواند در اين دو نوع اضطراب نمراتي بين ۲۰ تا ۸۰ كسب كند.

سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۲:۴۳ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

چاپ كتاب با تيراژ پايين

موسسه چاپ و نشر كتاب نارون در خدمت آن دسته از دانشجويان، مترجمان و افرادي است كه قصد چاپ كتاب با تيراژ پايين را دارند. بسيار از دانشجويان، هنرمندان و مترجمان به دلايل مختلفي متقاضي چاپ كتاب با تيراژ پايين هستند كه متاسفانه بسياري از انتشارات به خاطر به صرفه نبودن آن اقدام به چنين كاري نمي‌كنند. براي مثال، دانشجوياني كه توانسته‌اند اثر علمي و دانشگاهي فاخري را گردآوري و تاليف نمايند اغلب به خاطر كمبودهاي مالي نمي‌توانند آن‌ها را به چاپ و نشر برسانند و دست رنج علمي آن‌ها احتمال دارد به خاطر عدم چاپ مورد سوءاستفاده قرار گيرد و از اين نظر زيان‌هاي غيرقابل جبراني به آن‌ها وارد مي‌شود. از سوي ديگر بسياري از دانشجويان برحسب نياز خود براي مصاحبه‌هاي علمي از جمله مصاحبه گزينش هيئت علمي و مصاحبه پذيرش دوره دكتري قصد چاپ كتاب دارند ولي معمولاً زمان لازم را ندارند و مي‌بايست در مدت كوتاهي فعاليت‌هاي مربوط به چاپ كتاب انجام گيرد. همچنين، بسياري از افراد قصد چاپ دست نوشته‌‌ها و اشعار و داستان‌هاي خود را دارند و مي‌خواهند در قدم اول با تيراژ پاييني كار را به انجام برسانند. كتاب با تيراژ پايين مزيت‌هاي اقتصادي نيز دارد. براي مثال، چاپ كتاب با تيراژ پايين مي‌تواند براي افرادي كه نمي‌توانند پيش‌بيني خاصي از موفقيت اثر علمي خود انجام دهند بسيار مناسب است. زيرا احتمال دارد نويسنده كتاب خود را با تيراژ بالايي چاپ نمايد و چون اولين تجربه نويسندگي را سپري مي‌كند كتاب نتواند توجه و استقبال لازم را از نظر مخاطبين كسب نمايد و بدين سبب دچار زيان شود.


وب سايت چاپ كتاب و ترجمه كتاب نارون را مشاهده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۱۴:۰۳ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

قيمت چاپ كتاب چقدر است؟

بسياري از مولفين هنگام اتمام اولين كار خود براي چاپ كتاب با اين سوال مواجه مي شوند كه اكنون قيمت چاپ كتاب چقدر است؟ و مي بايست چقدر براي آن هزينه كنند. بسياري از مولفين چاپ كتاب خود را با عقد قراردادي از سوي برخي سازمانها و ناشران به صورت رايگان چاپ مي كنند و در قبال آن تعهد مي‌دهند كه موسسه يا ناشر را در حقوق مادي و معنوي حاصل از فروش كتاب شريك مي‌كند اما وقتي كه مولف خود براي پرداخت هزينه‌ها اقدام مي‌كند به اين كار خود انتشاري يا self-publishing گفته مي‌شود كه در آن مولف مي‌بايست تمام هزينه‌هاي مربوط به چاپ كتاب را متقبل شود و در قبال آن نيز، انتشارات هيچگونه حقوق و مزايايي در قبال فروش كتاب نخواهد داشت مگر اينكه بند و تبصره خاصي بين مولف و ناشر در قرارداد باشد. در اين مطلب، به ذكر و شفاف‌سازي اينكه قيمت چاپ كتاب چقدر است؟ خواهيم پرداخت.

وب سايت چاپ كتاب و ترجمه كتاب نارون را مشاهده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۱۷:۳۱ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

درصورت پذيرفته نشدن و ريجكت شدن مقاله چه اقدامي انجام دهيم؟

پذيرفته نشدن و ريجكت شدن مقاله توسط ژورنال‌ها مسئله‌اي است كه بسياري از پژوهش‌گران آن را تجربه كرده‌اند. انتشار مقاله‌هاي علمي فرآيندي تكرار شونده است. مقاله‌ها چندين بار نوشته، بازنگري، و ويرايش مي‌شوند. نويسندگان داده‌هاي خود را از طريق مشاركت‌كنندگان، همكاران، و داوران همتا جمع‌آوري مي‌كنند. در حالت ايده‌آل، مقاله نهايي، كه ماحصل دقت فراوان است، آماده به‌اشتراك‌ گذاري است. با وجود اين، شواهد نشان مي‌دهد كه بيست و يك درصد از مقاله‌ها بدون داوري رد مي‌شوند و تقريباً چهل درصد آن‌ها پس از فرآيند داوري همتا رد مي‌شوند.

با توجه به اينكه پذيرفته نشدن و ريجكت شدن مقاله حتي براي برندگان نوبل غير قابل اجتناب است، پژوهش‌گران نبايد بر چگونگي اجتناب از عدم پذيرش تمركز كنند، بلكه بايد بر گزينه‌هايي كه پس از رد مقاله در اختيارشان است تمركز كنند. پس از عدم پذيرش مقاله، چند گزينه در اختيار نويسندگان است. همان‌طور كه در بالا اشاره شد، برخي از موارد عدم پذيرش پيش از آنكه مقاله براي داوري ارسال شود اتفاق مي‌افتند. در چنين حالتي، ژورنال ديگري را انتخاب كنيد كه با اثر علمي شما تناسب بيشتري داشته باشد. اگر بازخورد داوري مقاله‌تان را دريافت كرده‌ايد، اطلاعات دريافتي بسيار باارزش است. حتي اگر ژورنال مقاله را منتشر نكرد، با كمك اطلاعات دريافت‌شده، مي‌توانيد مقاله را بهبود دهيد. در ادامه، معمول‌ترين گزينه‌هايي كه پس از عدم پذيرش در اختيارتان است مرور مي‌شوند. با نيتيو پيپر همراه باشيد.


ادامه مطلب را در سايت پذيرش مقاله و ترجمه نيتيو بخوانيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۴:۰۸ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پر تكرارترين اشتباهات آماري مقاله ها از نظر داوران مجلات


مقالاتي كه در آنها از آزمونهاي آماري استفاده مي‌شود، اشكالاتي در بخش تجزيه و تحليل يافته‌ها و روش پژوهش به وجود مي‌آيد و به زعم بسياري از پژوهشگران و داوران، حجم عظيمي از اصلاحات و ايرادات مقالات به اين دو بخش مربوط مي‌شود. انجام دقيق آزمون‌هاي آماري از آن جهت بسيار اهميت دارد كه نتايج پزوهش را شفاف مي‌كنند. با اين حال، حجم عظيمي از مقالات در اين بخش داراي مشكلات اساسي هستند. داوران مجلات به نحوه انتخاب نمونه، انجام آزمونهاي آماري و گزارش آنها بسيار حساس هستند و بسياري از نويسندگان به دلايل وجود مشكلات در بخش روش پژوهش و تجزيه و تحليل نتايج حتي مقالاتشان ريجكت شده است. متاسفانه همانطور كه گفتيم وجود مشكلات آماري در مقالات بسيار رايج است و بر اين اساس ليستي از پر تكرارترين اشتباهات آماري مقاله ها از نظر داوران مجلات را گردآوري كرده‌ايم. با وب سايت چاپ مقاله اوج دانش همراه باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۳:۵۸ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

قديمي ترين دانشگاه هاي زنده دنيا را بشناسيد

در اين مقاله به معرفي قديمي ترين دانشگاه هاي زنده دنيا خواهيم پرداخت. دانشگاه‌ها از صدها و در برخي موارد خاص از هزاران سال پيش وجود داشته‌اند اما همه آن‌ها نتوانسته‌اند در گذر از تاريخ و زمان پابرجا بمانند. بسياري از دانشگاه‌هاي باستاني از بين رفته‌اند يا به چندين دانشكده يا دانشگاه كوچك‌تر تقسيم شده‌اند. دانشگاه‌هاي قديمي جهان نه فقط به خاطر ميراث تاريخي خود، بلكه همچنين به دليل سازگاري يافتن با دنياي مدرن و پر از رقابت شايسته احترام هستند.

بيشتر دانشگاه‌هاي قديمي دنيا در اروپا قرار دارند اما يك دانشگاه از آفريقا نيز در اين ليست ديده مي‌شود. البته بايد دقت شود كه در اين رتبه‌بندي تنها نام دانشگاه‌هايي آمده است كه در ليست دانشگاه‌هاي برتر جهان قرار دارند. بنابراين ممكن است دانشگاه‌هاي قديمي‌تري نيز در برخي كشورها وجود داشته باشند اما به دليل اينكه اعتبار علمي بالايي ندارند معمولاً در رتبه‌بندي‌هاي بين‌المللي ديده نمي‌شوند. براي آشنايي با قديمي ترين دانشگاه هاي زنده دنيا با نيتيو پيپر همراه باشيد.

 

ادامه مطلب را در سايت پذيرش مقاله و ترجمه نيتيو بخوانيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۰۰:۲۲ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

دانلود پرسشنامه وسواس فكري – عملي مادزلي (MOCI)

اختلال وسواس فكري – عملي يكي از شايع‌ترين اختلالات روانپزشكي است كه دو مشخصه دارد: اول افكار مزاحم، غير قابل كنترل و عود كننده‌اي كه سبب به وجود آمدن اضطراب در فرد مي‌شوند (وسواس فكري) و دوم رفتارهاي تكراري كه با هدف كاهش اين اضطراب انجام مي‌شوند (وسواس عملي). اين اختلال به شدت مختل كننده زندگي افراد مبتلا است به همين دليل متخصصان سلامت روان پژوهش‌هاي بسياري را بر روي آن اجرا كرده و درصدد سنجش بهتر آن هستند. پرسشنامه‌هاي بسياري براي سنجش اختلال وسواس فكري – عملي ساخته شده است و يكي از معروف‌ترين آن‌ها پرسشنامه وسواس فكري – عملي مادزلي (MOCI) است.

معرفي پرسشنامه وسواس فكري – عملي مادزلي (MOCI)

پرسشنامه وسواس فكري – عملي مادزلي (MOCI) كه معادل انگليسي آن maudsley obsessive compulsive inventory است در سال ۱۹۷۷ توسط هادسون و راچمن تهيه شد. اين پرسشنامه ۳۰ گزينه درست-نادرست دارد و شامل چهار زير مقياس است. وارسي (۹ ماده)، شست و شو (۱۱ ماده)، كندي-تكرار (۷ گزينه) و شك-وظيفه شناسي (۷ گزينه).


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۰:۰۸ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

دانلود پرسشنامه هوش هيجاني بار-آن (EQ-i)

معرفي پرسشنامه هوش هيجاني بار-آن (EQ-i)

هوش هيجاني (EQ) كه در كنار هوش بهر (IQ) و هوش معنوي (SQ) امروزه مورد توجه روانشناسان است آميزه‌اي است از شايستگي‌ها، مهارت‌ها، و تسهيل كننده‌هايي كه رفتار هوشمندانه را تحت تأثير قرار مي‌دهند. افراد داراي هوش هيجاني بالا در درك خود و ديگران كارآمد بوده، با ديگران ارتباط مناسب برقرار نموده و قادر به سازگاري و مقابله مناسب با محيط بلاواسطه خود هستند. از ميان ابزارهاي مختلفي كه براي سنجش هوش هيجاني ساخته شده است پرسشنامه هوش هيجاني بار-آن (EQ-i) به خصوص در ايران محبوبيت زيادي دارد.

نسخه نهايي پرسشنامه هوش هيجاني بار-آن (EQ-i) كه معادل انگليسي آن Emotional Quotient Inventory است در سال ۲۰۰۲ ارائه شد. اين پرسشنامه داراي ۱۳۳ سوال است كه در ايران نسخه ۹۰ ماده‌اي از آن تهيه شده و ضريب همساني دروني آن مناسب گزارش شده است. اين پرسشنامه داراي ۱۵ زيرمقياس است كه در ۵ حيطه كلي قرار مي‌گيرند. اين پنج حيطه و زيرمقياس‌هاي آن عبارتند از:

مولفه درون فردي: خودآگاهي هيجاني، ابراز وجود، عزت نفس، خودشكوفايي، استقلال.

مولفه بين فردي: همدلي، مسئوليت پذيري اجتماعي، روابط بين فردي.

مولفه سازگاري: حل مسئله، واقع گرايي، انعطاف پذيري.

مولفه مديريت استرس: تحمل فشار رواني، كنترل تكانش.

مولفه خلق عمومي: خوش بيني، شادماني.


سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۵:۰۶ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پذيرش و چاپ مقاله در مجلات الزوير و اشپرينگر

موسسه نيتيو پيپر آماده ارائه خدمات مرتبط با پذيرش و چاپ مقاله در مجلات الزوير و اشپرينگر به دانشجويان، اساتيد و پژوهشگران گرامي در رشته‌هاي مختلف علمي و دانشگاهي مي‌باشد. خدمات موسسه نيتيو پيپر در اين زمينه شامل تمامي مراحل پذيرش تا چاپ مي‌باشد. بنابراين امكان ارائه خدمات ترجمه نيتيو، ويراستاري علمي و نگارشي، فرمت بندي، نگارش كاور لتر، سابميت كردن مقاله، انجام اصلاحات داوران و چاپ مقاله توسط همكاران ما ميسر مي‌باشد.

مجلاتي كه توسط دو انتشارات بزرگ دنياي علم يعني الزوير و اشپرينگر چاپ مي‎‌شوند شامل هزاران مجله با بالاترين كيفيت در رشته‌هاي مختلف مي‌باشد. مجلات اين دو ناشر علمي داراي ضرايب تاثير بسيار بالا هستند و برخي از مجلات بسيار مطرح همانند نيچر و انرژي توسط اين دو ناشر به چاپ مي‌رسند. هر كدام از اين دو ناشر بيش از ۲۵۰۰ مجله و در مجموع بيش از ۵۰۰۰ هزار مجله را به چاپ مي‌رسانند. در ادامه با خدمات نيتيو پيپر در زمينه پذيرش و چاپ مقاله در مجلات الزوير و اشپرينگر بيشتر آشنا خواهيد شد.

ادامه مطلب را در سايت پذيرش مقاله و ترجمه نيتيو بخوانيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۶:۲۳ توسط:مهرداد بلاغي موضوع: