آموزشي و علمي آموزشي و علمي .

آموزشي و علمي

نكاتي براي نگارش بخش مواد و روش ها در مقاله

يكي از جنبه‌هاي مهم پژوهش‌هاي آكادميك توصيف جزء‌به‌جزء روش‌هاي استفاده ‌شده در آزمايش‌ها است. در بسياري از موارد به اين دليل كه بخش مواد و روش ها در مقاله آن‌ها فاقد شرحي مبسوط و كامل از نحوه اجراي پژوهش است توسط مجلات پذيرفته نمي‌شوند.

به گفته‌ي سردبير ژورنال آمريكايي پرتوشناسي «يكي از رايج‌ترين دلايلي كه منجر به عدم پذيرش مقالات مي‌شود اين است كه داوران شيوه‌ي اجراي مطالعه را به درستي درك نمي‌كنند.» با اين حال، برخي از ژورنال‌ها داراي محدوديت صفحه هستند و يا ممكن است مبناي دريافت هزينه‌ي انتشار مقاله، تعداد صفحات باشد، و بخش مواد و روش ها در مقاله گاهي اوقات حجم زيادي را اشغال مي‌كند.

با اين تفاسير، چگونه مي‌توانيد مهم‌ترين نكات را در بخش مواد و روش ها در مقاله بگنجانيد و در عين حال روش‌ها را  مختصر و تمام و كمال شرح دهيد؟ در اينجا هفت نكته براي نگارش مناسب بخش مواد و روش ها در مقاله ارائه مي‌شود، كه منجر به بازتوليدپذيري (reproducibility) نتايج‌تان مي‌شود و اعتبار پژوهش را در نظر داوران و خواننده‌ها افزايش مي‌دهد. منظور از بازتوليدپروري اين است كه پژوهشگران ديگر بتوانند با مطالعه مواد و روش‌كار شما، پژوهش شما را تكرار كنند.

در رابطه با نكاتي كه در ادامه خواهد آمد بايد بگوييم كه اين موارد فراگير نيست. يعني ممكن است در برخي مقالات برخي از نكات قابل اجرا نباشد. همچنين هميشه به خاطر داشته باشيد كه بايد دستورالعمل و شيوه‌نامه‌ي ژورنال مورد نظرتان را مطالعه كنيد تا از الزامات و پيشنهادها آگاه شويد.

ادامه مطلب را در سايت پذيرش مقاله و ترجمه نيتيو بخوانيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۰۵:۴۰ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پروتكل مداخله رويكرد مبتني بر پذيرش و تعهد ACT براي درد مزمن

يكي ديگر از مداخلات روانشناسي كه توسط موسسه ايران تحقيق آماده شده است پروتكل مداخله رويكرد مبتني بر پذيرش و تعهد ACT براي درد مزمن مي‌باشد. در پژوهش‌هاي و همچنين درمان‌هاي روانشناسي و مشاوره، درمانگر بايد بر اساس يك پروتكل و دستورالعمل استاندارد درمان مورد نظر خود را اجرا كند. اهميت اين دستورالعمل‌ها به حدي است كه نداشتن چنين مداخله استانداردي مي‌تواند در فرايند چاپ مقالات پژوهشي در مجلات معتبر يك مانع اساسي باشد. موسسه ايران تحقيق براي اولين بار در ايران با استفاده از تلاش‌هاي چندين دانشجو و فارغ التحصيل دكتري روانشناسي اقدام به گردآوري پروتكل‌هاي مداخلاتي استاندارد كرده است. پروتكل مداخله رويكرد مبتني بر پذيرش و تعهد ACT براي درد مزمن يكي از دستورالعمل‌هايي است كه مبتني بر رويكرد پذيرش و تعهد است و از اين جهت جزو مداخلات موج سوم در روانشناسي به شمار مي‌رود و مورد استقبال بي‌نظير روانشناسان قرار گرفته است.


سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۳۵:۱۱ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

مقدمه كتاب اختلال شخصيت وابسته: از اختلال تا درمان

موسسه چاپ كتاب نارون در سال جاري به چاپ كتاب اختلال شخصيت وابسته: از اختلال تا درمان پرداخته است. در اينجا همكاران ما در چاپ كتاب نارون بخشي از مقدمه اين كتاب را براي شما آماده نموده‌اند كه ميتوانيد قبل از تهيه اين كتاب، آن را خوانده تا با محتواي آن آشنايي اوليه داشته باشيد.

افراد مبتلا به اختلال شخصيت وابسته خود را بي‌كفايت، بي‌كس و درمانده مي‌بينند. آنها معتقدند در دنيايي خطرناك زندگي مي‌كنند كه قادر به مقابله با آن نيستند. بيمار وابسته در مواجهه با دنيايي كه آن را ترسناك در نظر مي‌گيرد، فرد يا افرادي را پيدا مي‌كند تا از او حمايت و مراقبت كنند. نياز به اين روابط حمايت كننده باعث مي‌شود، بيمار مبتلا به اختلال شخصيت وابسته فرديت خويش را انكار كرده و خود را تحت‌الشعاع خواسته‌هاي ديگران قرار دهد. وابستگي بين فردي ناسازگارانه اين افراد همواره با احساس رنجش، انفعال، بي‌اطميناني به خود، ترس از ابراز هيجانات و انواع مشكلات روانشناختي به ويژه اختلالات اضطرابي و افسردگي همراه است. افراد مبتلا به اختلال شخصيت وابسته عميقاً باور دارند كه رابطه با افراد قوي‌تر براي زنده ماندن ضروري است. در واقع، افراد وابسته ديگران را در پذيرش مسئوليت‌ها و مشكلات زندگي از خود تواناتر مي‌بينند. براي افراد وابسته، ديگران در ايجاد امنيت و حمايت، قوي‌تر و شايسته‌تر از خودشان هستند.
 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۰۲:۱۱ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پرسشنامه سازگاري زناشويي گراهام بي اسپنير (DAS)

سازگاري زناشويي، وضعيتي است كه در آن زن و شوهر در بيشتر مواقع احساسي ناشي از خوشبختي و رضايت از همديگر دارند. روابط رضايت بخش در بين زوجين از طريق علاقه متقابل، ميزان مراقبت از همديگر و پذيرش و تفاهم يكديگر قابل سنجش است. در واقع رضايت زناشويي يك ارزيابي كلي از وضع فعلي ارتباط، ارايه مي‌دهد. يكي از رايج‌ترين مفاهيم براي تعيين و نشان دادن ميزان شادي و ميزان پايداري رابطه، رضايت و سازگاري زناشويي است. سازگاري زناشويي به صورت خودكار ايجاد نشده و به وجود آمدن آن نياز به تلاش زوجين دارد. معمولاً سال اول ازدواج از نظر سازگاري بسيار ناپايدار بوده و بيشترين خطر را براي ناسازگاري و طلاق دارد. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.

معرفي پرسشنامه سازگاري زناشويي گراهام بي اسپنير (DAS)

پرسشنامه سازگاري زناشويي گراهام بي اسپنير (DAS) توسط اسپنير در سال ۱۹۷۶ منظور سنجش سازگاري بين زن و شوهرها و يا هر دو نفري كه باهم زندگي مي‌كنند تنظيم شده است. تحليل عاملي نشان مي‌دهد كه اين مقياس چهار بعد را مي‌سنجد كه عبارتند از: رضايت زناشويي، همبستگي زناشويي، توافق زناشويي و ابراز محبت.


سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۴۷:۵۳ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پرسشنامه اجتناب يانگ و ريگ (YRAI)

يانگ بيان داشت كه طرح‌واره‌هاي ناسازگار اوليه نتيجه تجارب بين فردي منفي در طول نخستين سال‌هاي زندگي در درون و بيرون خانواده است. اين باورهاي اوليه اساساً ارزيابي فرد از جهان، ديگران و روابط با ديگران را مشخص مي‌كند. باورهاي ناسازگار اوليه، عميق‌ترين سطح شناخت هستند و موضوعات ثابت و درازمدتي‌اند كه در دوران كودكي به وجود مي‌آيند، به زندگي بزرگسالي راه مي‌يابند و تا حد زيادي ناكارآمد هستند. برانگيختگي طرح‌واره (ناكامي يك نياز هيجانيِ اساسي و هيجان‌هاي همراه با آن)، تهديدي است كه فرد با سه سبك مقابله‌اي (تسليم، اجتناب و جبران افراطي) به آن پاسخ مي‌دهد. در سبك مقابله‌اي اجتناب فرد سعي مي‌كند از روبرو شدن و فعال شدن طرحواره‌هاي ناسازگار اوليه اجتناب كند. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۱۵:۵۸ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

كتاب آيين تنظيم قرارداد در حوزه فناوري اطلاعات ـ بخش خصوصي


نام كامل اثر: كتاب آيين تنظيم قرارداد در حوزه فناوري اطلاعات ـ بخش خصوصي

پديد آورنده: محمد صادق آزادفر، امير رضا دهقان (با مقدمه دكتر عليرضا شمشيري)

سال چاپ: ۱۳۹۷

نوبت چاپ: اول

قيمت: ۲۰۰۰۰۰ ريال

مقدمه كتاب آيين تنظيم قرارداد در حوزه فناوري اطلاعات ـ بخش خصوصي

موسسه چاپ كتاب نارون در سال جاري به چاپ كتاب آيين تنظيم قرارداد در حوزه فناوري اطلاعات پرداخته است. در اينجا همكاران ما در چاپ كتاب نارون بخشي از مقدمه اين كتاب را براي شما آماده نموده‌اند كه ميتوانيد قبل از تهيه اين كتاب، آن را خوانده تا با محتواي آن آشنايي اوليه داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۲:۰۷ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

چاپ كتاب زندگينامه و معرفي شش روش براي نگارش آن

هر شخصي بر اساس اهداف و انگيزه‌هاي خود سبك زندگي خاصي دارد كه اين سبك زندگي يقيناً خاص است. امروزه طرح يك ايده خاص براي نگارش كتاب بسيار مهم و باارزش است و چه چيز بهتر از نگارش و چاپ زندگينامه شخصي كه هم خاص و بكر است و هم پر از تجارب و ديدگاه‌ها و نيازهاي واقعي. سبك زندگي هر فردي نشات گرفته از نيازهاي مختلف وي در زندگي است و روشهاي دست يافتن به اين اهداف و نيازها به صورت شخص به شخص متفاوت است. بنابراين، مي‌توان گفت داستان هر فردي در زندگي داستاني مختص به خود اوست و پر است از اتفاقات و وقايع و حوادث مختلف كه مي‌تواند گنجينه‌اي ارزشمند براي ديگران باشد. در اين مطلب سعي نموده‌ايم به تشريح چاپ كتاب زندگينامه و معرفي شش روش براي نگارش آن بپردازيم. در ادامه با چاپ كتاب نارون همراه باشيد.

چاپ كتاب زندگينامه و معرفي شش روش براي نگارش آن

۱- خط زندگي خود را بنويسيد. نگارش زندگينامه شخصي را با جستجو در زندگي خود شروع كنيد. بر روي يك خط از بدو تولد تاكنون مثلاً با بازه زماني پنج سال به پنج سال نقاطي را تعيين كنيد و در بين اين بازه‌هاي زماني اتفاقات مهم و تأثيرگذار را بنويسيد. مثلاً از ۵ سالگي تا ۱۰ سالگي، از ۱۰ تا ۱۵، ۱۵ تا ۲۰ و … . سعي كنيد در بين اين بازه‌هاي زماني هرچه را كه بياد مي‌آوريد را يادداشت كنيد و وسواس خاصي نداشته‌ باشيد. اين كار به شما كمك خواهد كرد اولاً تمامي حوادث و وقايع را كه بياد مي‌آوريد را بنويسيد و ثانياً اين وقايع و حوادث بر روي يك طيف زماني مرتبي قرار گيرند.

  • در نظر داشته باشيد كه زندگينامه شما از لحظه تولد شروع نمي‌شود. شما مي‌توانيد حتي از تاريخچه زندگي خاندانتان شروع به نوشتن كنيد. مي‌توانيد از زندگي پدربزرگ و مادربزرگتان شروع كنيد، به والدينتان برسيد و همين‌طور ادامه دهيد. چنين اطلاعاتي از تاريخچه خانواده، ديد دقيق‌تري از شما و زندگي‌تان به خوانندگان ارائه مي‌دهد.
  • مي‌توانيد از دانشگاه رفتنتان، شغلتان، روابطي‌تان، بچه‌هايتان و ساير حوادث مهم بنويسيد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۶:۱۷ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

دانلود مقياس كمال گرايي چند بعدي فراست (FMPS)

كمال گرايي سازه‌اي است كه در دهه‌هاي اخير مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. كمال گرايي در ابتدا سازه‌اي منفي تلقي مي‌شد كه با مجموعه‌اي از پيامدهاي منفي همراه بود. اما امروزه هم بر ابعاد مثبت و هم بر ابعاد منفي آن تأكيد مي‌شود. فراست كه جزو بزرگترين نظريه پردازان حوزه كمال گرايي محسوب مي‌گردد آن را به اين صورت تعريف مي‌كند: مجموعه‌اي از استانداردهاي بسيار بالا براي عملكرد كه با ارزشيابي از خود منفي و انتقادي همراه است. بنابراين مي‌توان كمال‌گرايي را گرايش فرد به داشتن معيارهاي بالا و افراطي و همچنين تمركز بر شكست‌ها و نقص‌ها در عملكرد دانست. مشهورترين پرسشنامه براي سنجش كمال‌گرايي مقياس كمال گرايي چند بعدي فراست (FMPS) است.

مقياس كمال گرايي چند بعدي فراست (FMPS) كه معادل انگليسي آن Frost Multidimensional Perfectionism Scale در سال ۱۹۹۰ توسط فراست و همكاران ساخته شد. اين پرسشنامه داراي ۳۵ سوال است و شش زيرمقياس براي آن محاسبه مي‌گردد كه عبارتند از:

نگراني درباره اشتباه‌ها (Concern over Mistakes)

استانداردهاي شخصي (Doubts about actions)

انتظارهاي والديني (Parental Expectations)

انتقاد‌گرايي والديني (Parental Criticism)

شك درباره اعمال (Personal Standards)

سازماندهي (Organization)

همچنين يك نمره كل نيز براي اين مقياس محاسبه مي‌گردد كه البته برخي سوالات در محاسبه اين نمره كل به كار برده نمي‌شوند.

سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۸:۱۰ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پرسشنامه اصلاح شده فراشناخت براي نوجوانان (MCQ-A)

روان‌شناسي فراشناخت، حوزه انديشه‌گري نويني است كه پيشينه آن به دهه ۱۹۷۰ مي‌رسد. فلاول نخستين كسي بود كه در سال ۱۹۷۹ اصطلاح فراشناخت هم شامل فرآيند‌هاي شناختي و هم شامل تجارب يا تنظيم شناختي است. دانش فراشناختي به اكتساب دانش پيرامون فرآيندهاي شناختي و دانش درباره نحوه استفاده از فرآيندهاي كنترل شناختي اشاره دارد. فراشناخت عبارت است از هر نوع دانش يا فرآيند شناختي كه در آن ارزيابي، نظارت يا كنترل شناختي وجود داشته باشد. از يك نظر، آن را  مي‌توان به عنوان يك جنبه عمومي از شناخت در نظر گرفت كه در تمام فعاليت‌هاي شناختي نقش دارد. برخي از جنبه‌هاي خاص فراشناخت با اختلالات روان‌شناختي رابطه دارد. فراشناخت يك مفهوم چندوجهي است. اين مفهوم دربرگيرنده دانش فرآيندها و راهبردهايي است كه شناخت را اريابي، نظارت يا كنترل مي‌كند. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد. پرسشنامه اصلاح شده فراشناخت براي نوجوانان (MCQ-A) با نام لاتين Meta-Cognitions Questionnaire – Adolescent Version يك پرسشنامه ۳۰ سوالي است كه كارت‌وايت ـ هاتون در سال ۲۰۰۴ به منظور سنجش ابعاد باورهاي فراشناختي در نوجوانان طراحي نمود. اين پرسشنامه مشتمل بر ۵ خرده مقياس باورهاي مثبت، باورهاي منفي، اطمينان شناختي، خرافات و تنبيه، و خودآگاهي شناختي است. اين پرسشنامه در هنجار ايراني به ۲۷ سوال تقليل پيدا كرده است.

 

سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۴:۰۰ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

قيمت چاپ كتاب چقدر است؟

براي تعيين قيمت چاپ كتاب معمولاً عوامل مختلفي تاثيرگذار هستند كه بسياري از مولفان معمولاً در اولين تجربه خود از آنها اطلاعي ندارند. با اطلاع از اين موارد مي‌توانيد تخمين و پيش بيني دقيقي از قيمت چاپ كتب خود داشته باشيد.

۱- جنس كاغذ. تقريباً براي چاپ كتاب ۳ نوع كاغذ استفاده مي‌شود الف) كاغذهاي سپيد تحرير، ب) كاغذ كاهي يا فانتزي، ج) كاغذهاي گلاسه. برحسب اينكه مولف از كداميك از اين نوع كاغذها براي كتاب خود استفاده نمايد قيمت چاپ كتاب متغير خواهد شد. كاغذهاي سپيد تحرير ارزانترين و كاغذهاي گلاسه گرانترين نوع كاغذها هستند و كاغذهاي كاهي و يا فانتزي قيمتي بينابين دارند (بيشتر بخوانيد: انواع كاغذ در چاپ كتاب).

۲- قطع كتاب. كتابها در قطع‌هاي مختلفي مانند خشتي، وزيري، رحلي و … چاپ مي‌شوند و بسته به سليقه و تمايل، مولف مي‌بايست يكي از اين قطع‌ها را انتخاب نمايد. طبيعي است كه قطع بزرگتر قيمت كتاب را بالاتر برده و قطع كوچكتر قيمت را كاهش خواهد داد.

۳- تعداد تيراژ. منظور از تيراژ آن است كه چه تعداد از كتاب شما چاپ شود. براي مثال، اگر بخواهيد از كتابتان ۵۰۰ جلد چاپ شود، به معني آنست كه كتاب شما در تيراژ ۵۰۰ جلد به بازار عرضه خواهد شد و صرفاً ۵۰۰ جلد در بازار پيدا خواهد شد. هرچقدر تعداد تيراژ بالاتر برود قيمت چاپ كتاب نيز بالاتر خواهد رفت.


وب سايت چاپ كتاب و ترجمه كتاب نارون را مشاهده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۳:۵۸ توسط:مهرداد بلاغي موضوع: