آموزشي و علمي آموزشي و علمي .

آموزشي و علمي

چقدر طول مي‌ كشد تا كتاب چاپ كنيم؟

براي بسياري از افرادي كه قصد نگارش كتاب و چاپ كتاب را دارند اولين سوال اين است كه بعد از نگارش كتاب، چقدر طول مي‌ كشد تا كتاب چاپ كنيم؟  منظور اين است كه بعد از آماده شدن فايل اصلي يك كتاب، چقدر زمان لازم است تا كتاب به مرحله چاپ برسد. مدت زمان تقريبي چاپ كتاب بستگي به عوامل مختلف دارد. در اين مطلب سعي مي‌كنيم تا عوامل تاثيرگذار در مدت زمان چاپ كتاب را ارايه كنيم.

چقدر طول مي‌ كشد تا كتاب چاپ كنيم؟

۱- فايل نهايي كتاب چقدر آماده است؟

ميزان آماده بودن فايل نهايي كتاب، در مدت زمان تقريبي چاپ كتاب بسيار مهم است. گاهاً فايل‌هايي كه بدست ما مي‌رسد حتي اصول اوليه صحيح تايپ جملات و كلمات را رعايت نكرده‌اند. متن ارسالي پر از اشكالات و اشتباهات تايپي است و نمودارها، جداول و عكس‌هاي موجود در فايل كتاب، اشكالات اساسي دارند. چنين فايل‌هايي قبل از چاپ نياز به بررسي‌هاي نگارشي و فني بسيار زيادي دارند كه طبيعتاً مدت زمان چاپ كتاب را طولاني‌تر مي‌كنند.

۲- تا چه حد مولف كتاب، اصول نگارشي و اخلاق علمي را در فايل آماده‌ شده رعايت كرده است؟

برخي از نويسندگان، براي اينكه كار ترجمه يا نگارش كتاب را سريع آماده كنند، متاسفانه احتمالاً به كپي از ساير كتابها و يا حذف بخش‌هاي اعظمي از كتاب اصلي در كار ترجمه كتاب مي‌پردازند به صورتي كه حذف اين ميزان از كتاب در ترجمه ضربه مهلكي به علمي بودن كتاب و انسجام آن مي‌زند. اين اشكالات وقت بسيار زيادي را در فرآيند چاپ كتاب مي‌گيرند.


وب سايت چاپ كتاب و ترجمه كتاب نارون را مشاهده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۱۶:۵۷ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :