آموزشي و علمي آموزشي و علمي .

آموزشي و علمي

۱۰ راه بسيار ساده براي نگارش و چاپ كتاب

۱- موضوعي را انتخاب كنيد. اين كار معمولاً سخت‌ترين مرحله كار است. براي مثال، مي‌خواهيم كتابي غير داستاني بنويسم. در اين صورت خودكار را برداريد و شروع به نوشتن مهارتها، علايق، سرگرمي‌ها، و هرچيز مهم و چالش‌برانگيزي كنيد كه با آن مواجه شده‌ايد. بعد از اتمام اين كار، برگرديد و ۳ يا ۴ موضوعي كه از نوشتن درباره آن لذت ميبريد انتخاب كنيد. همين كه از بين موضوعات منتخب مرحله دوم يكي را انتخاب نموديد آن را به اجزاي مختلف و يا زير عنوان‌هاي مختلف تقسيم كنيد.

۲- نگارش كتاب را شروع كنيد. از شما چنين انتظاري نمي‌رود كه به عنوان نويسنده‌اي حرفه‌اي، كتاب خوبي را نگارش كنيد. تنها انتظاري كه وجود دارد اين است كه آنچه را كه قصد داريد بنويسيد به صورت موجز و مختصر، شفاف و به شكلي جذاب بنويسيد. براي نوشتن بهتر است كه وقت نگارش روزانه تعيين كنيد. براي مثال، اگر در روز تنها ۵ دقيقه وقت نگارش داريد سعي كنيد روي آن ۵ دقيقه متعهد باشيد و اجازه ندهيد هيچ چيز ديگري مزاحم اين زمان باشد.

۳- كتاب خود را بعد از اتمام ويرايش كنيد. دقيقاً زمان آموزش شما اگر قبلاً نويسندگي نكرده‌ايد و يا دوره آموزشي نگذرانده‌ايد زماني است كه ويرايشگري كتاب شما را مي‌خواند و آن را ويرايش مي‌كند. در اين بازه زماني شما موارد و مطالب بسيار زيادي را خواهيد آموخت. بسياري از افراد اصلاح املايي و صفحه آرايي را با ويرايش اشتباه مي‌گيرند (انواع ويرايشگري ادبي در چاپ كتاب). بهترين توصيه‌اي كه به شما مي‌توانيم بكنيم اين است كه حتماً با يك ويرايشگر زبده در ارتباط باشيد و سعي كنيد مطالبي كه مي‌نويسيد را ويرايش كند.

 

وب سايت چاپ كتاب و ترجمه كتاب نارون را مشاهده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۰۱:۱۷ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :