آموزشي و علمي آموزشي و علمي .

آموزشي و علمي

پرسشنامه شخصيتي مايرز-بريگز (MBTI)

پرسشنامه شخصيتي مايرز-بريگز (MBTI)

يونگ در شخصيت انسان وجود دو نوع نگرش را تشخيص داده است، يكي برون‌گرايي و ديگري درون‌گرايي. نگرش برون‌گرايانه، انسان را به سوي دنياي عيني بيرون سوق مي‌دهد، در حالي كه نگرش درون‌گرايانه، او را متوجه دنياي درون خود مي‌نمايد. اين دو نگرش، معمولاً در هر شخص وجود دارد، ولي به طور معمول يكي غالب و آگاه و ديگري مغلوب و ناخودآگاه است. به نظر يونگ در انسان، چهار كنش يا فعاليت اساسي رواني نيز وجود دارد كه عبارتند از: تفكر، احساس، ادراك و الهام. ادراك و الهام از كاركردهاي غيرعقلاني هستند و تفكر و احساس از كاركردهاي عقلاني كه شامل قضاوت و ارزيابي درباره تجربيات مي‌شوند.

 

ادامه مطلب فوق را در اين لينك مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۴:۳۷ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

بسته كامل آموزش آزمون زبان EPT دانشگاه آزاد

آزمون زبان EPT كه مخفف English Proficiency Test آزموني است كه براي سنجش سطح زبان دانشجويان دكتري دانشگاه آزاد اسلامي اجرا مي‌شود. دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاه آزاد بايد براي امتحان جامع و همچنين فارغ‌التحصيلي نتيجه اين آزمون را گزارش كنند. طبق مصوبه دانشگاه آزاد حداقل نمره قبولي در اين آزمون ۵۰ و حد نصاب مشروط ۴۰ است. موسسه ايران تحقيق با همكاري اساتيد برجسته و ساير مؤسسات آموزشي، اقدام به تهيه بسته كامل آموزش آزمون زبان EPT كرده است كه جامع‌ترين و كامل‌ترين بسته آموزش اين آزمون است و در ادامه مي‌توانيد جزئيات آن را مشاهده نماييد.

ادامه مطلب فوق را در اين لينك مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۳:۴۸ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

نحوه طراحي پوستر براي مقاله جهت ارايه در همايش

بسياري از افراد مقاله‌ براي ارايه در همايش ارسال مي‌كنند. همايش‌ها معمولاً برخي مقالات را به صورت سخنران مي‌پذيرند و برخي ديگر را به صورت ارايه در پوستر قبول مي‌كنند. پوسترها معمولاً در محيط برگزاري همايش در كنار يكديگر در معرض ديد مشاركت‌كنندگان در همايش قرار مي‌گيرد و معمولاً نويسنده مقاله نيز در كنار پوستر قرار مي‌گيرد تا به سوالات احتمالي بازديدكنندگان از همايش پاسخ دهند. در زير طي مطلبي به ذكر نحوه طراحي پوستر براي مقاله جهت ارايه در همايش مي‌پردازيم.

ادامه مطلب فوق را در اين لينك مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۲:۵۷ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

۱۱ موتور جستجوي عالي براي محققان و پژوهشگران را بشناسيد

جستجو براي پيدا كردن  مقاله و منابع مرتبط يكي از سخت‌ترين و حساس‌ترين مراحل نگارش يك اثر علمي مانند مقاله و پايان نامه مي‌باشد. معمولاً در راه جستجوي مقالات و منابع، محيط‌هايي كه محققان در انجا به سرج مي‌پردازند بسيار مهم است زيرا مقالاتي كه در آن محيطها در دسترس پژوهشگران قرار مي‌گيرد مي‌تواند الهام بخش يا گمراه كننده آنها باشد. هستند پايگاه‌هايي كه در انها مقالات با كيفيت پايين نمايه مي‌شود و استناد به چنين مقالاتي مي‌تواند باعث كاهش كيفيت مقاله شود. معرفي موتورهاي جستجوي خوب كه مي‌تواند دسترسي محققان را براي مقالات باكيفيت و خوب امكانپذير سازد مي‌تواند بسيار مفيد باشد. در زير به معرفي برخي از بهترين موتورهاي جستجو مي‌پردازيم.

ادامه مطلب فوق را در اين لينك مشاهده كنيد



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۲:۰۱ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

انتخاب مجله براي مقاله و معرفي چهار روش عالي آن

محققان بعد از نگارش مقاله خود به دنبال بهترين مجله براي چاپ اثر علمي خود مي‌گردند. اغلب پيدا كردن يك مجله مناسب پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد. بسياري از محققان پيدا كردن مجله مناسب را با بهترين و با كيفيت ترين مجله موجود در حيطه عليم انها اشتباه مي‌گيرند. منظور از بهترين مجله آنست كه محقق مقاله خود را به مجله‌اي ارسال نمايد كه اولاً با حيطه مورد پژوهش وي هماهنگ باشد و دوم آنكه فرآيند پذيرش و چاپ بر اساس قدرت و كيفيت مقاله مورد قبول محقق باشد. در زير چهار روش بسيار خوب براي يافتن مجله براي مقاله نگارش شده معرفي مي‌شود.

ادامه مطلب فوق را در اين لينك مشاهده كنيد



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۱:۰۴ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

تاليف كتاب بهتر است يا ترجمه كتاب؟

بسياري از دانشجويان و اساتيد و همچنين افرادي كه به تازگي وارد حوزه پژوهش شده‌اند در زمينه چاپ كتاب تاليفي يا ترجمه يك كتاب مردد هستند. اين ترديد مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به سنگين‌تر بودن تاليف كتاب نسبت به ترجمه كتاب و از سوي ديگر امتياز بسيار بالاتر كتاب تاليفي در مقابل كتاب ترجمه اشاره كرد. در اينجا به ارائه برخي راهكارها براي انتخاب تاليف يا ترجمه كتاب اشاره خواهيم كرد.

 

ادامه مطلب فوق را در اين لينك مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۰:۰۳ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

استفاده موثر از واژگان مترادف‌ در جمله در هنگام نگارش مقاله علمي

مترادف، واژه‌اي است كه معناي‌اش با يك واژه معين يكسان است. در نگارش انگليسي، يكي از بهترين‌ راه‌ها براي غنا بخشيدن به دايره لغات خود و همچنين اجتناب از كاربرد مكرر يك واژه، استفاده از ديكشنري‌هايي موسوم به thesaurus (گنجينه لغات يا اصطلاح نامه) براي يافتن واژگان مترادف است. اين نوع ديكشنري‌ها تمام كلماتي را فهرست مي‌كنند كه معاني مشابهي دارند. امروزه با وجود منابع آنلاين ديگر نياز چنداني به تهيه نسخه‌هاي چاپي اين نوع ديكشنري‌ها احساس نمي‌شود. حتي واژه پرداز word داراي يك گنجينه لغت است! (زبانۀ Review، گزينه Thesaurus در منوي Proofing).

 

ادامه مطلب فوق را در اين لينك مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۳۹:۱۹ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

وب سايت ثبت همايش ها راه اندازي شد.

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۳۸:۳۰ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

چاپ كتاب با مجوز رسمي

چاپ كتاب فرايندي است كه طي آن يك نوشته كه به مي‌تواند به صورت تاليف يا ترجمه باشد، در قالب كتابي با ساختارهاي استاندارد و پذيرفته شده حوزه نشر آماده سازي و به چاپ مي‌رسد. اما براي اينكه يك كتاب چاپ شده داراي اعتبار و امتياز باشد بايد مجوزهايي داشته باشد. بنابراين چاپ كتاب با مجوز رسمي داراي مراحلي است كه در اينجا با برخي از اين مجوزها و مراحل آشنا خواهيد شد. البته بايد دقت نمود كه اين مجوزها در كشورهاي مختلف متفاوت است و ممكن است در هنگام چاپ كتاب در ايران نياز به مجوزي باشد كه در ساير كشورها آن مجوز وجود ندارد و بالعكس.

ادامه مطلب فوق را در اين لينك مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۳۸:۰۳ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

تاثير چاپ كتاب در مصاحبه دكتري

اگر شما هم دانشجو باشيد حتماً مي‌دانيد كه اين روزها شرط موفقيت در بيشتر آزمون‌ها به خصوص آزمون دكتري تخصصي داشتن يك رزومه قوي و خوب ظاهر شدن در مصاحبه است. البته اين شرايط در بيشتر كشورها وجود دارد و شرط پذيرش در دانشگاه‌ها به خصوص در دوره دكتري به نظر اساتيد مصاحبه شونده بستگي دارد. بنابراين شما بايد هم از ديد كمي بتوانيد نمره بالايي را در مصاحبه كسب كنيد و هم از ديد كيفي بتوانيد تاثير مثبتي بر ديدگاه اساتيد مصاحبه شونده برجاي بگذاريد. در اينجا درباره تاثير چاپ كتاب در مصاحبه دكتري نكاتي را توضيح خواهيم داد.

 

ادامه مطلب فوق را در اين لينك مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۳۷:۰۶ توسط:مهرداد بلاغي موضوع: