آموزشي و علمي آموزشي و علمي .

آموزشي و علمي

۸ توصيه مهم براي طراحي جلد كتاب

بارها درباره طراحي جلد كتاب توصيه‌هايي شنيده‌ايم و مي‌توان گفت اين توصيه‌ها معمولاً بسيار متنوع و گاهاً متضاد هستند. يكي از اولين عناصري كه در هر كتاب در ديد اول به چشم مي‌آيد و براي بسياري از خوانندگان حساس و دقيق مهم است جلد كتاب مي‌باشد. از آنجايي كه طراحي جلد كتاب از ديد بسياري از نويسندگان بزرگ و معروف نيز بسيار مهم و تاثيرگذار قلمداد شده است با مطالعه منابع مختلف و گزينش مطالب آنها ۸ توصيه مهم براي طراحي جلد كتاب در اين مطلب ارايه نموده‌ايم.

سايت چاپ كتاب و ترجمه كتاب نارون را مشاهده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۱۰:۴۳ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

دلايل استقبال روز افزون پژوهشگران از مجلات اوپن اكسس

مجله اوپن اكسس (Open Access) به مجله‌اي گفته مي‌شود كه با حمايت مالي شخص يا سازمان خاصي منتشر مي‌شود و خوانندگان بدون پرداخت حق اشتراك، به صورت آزاد يا رايگان به آن مجله دسترسي پيدا مي‌كنند. قابل توجه است كه اين مجله‌ها رايگان نيستند، زيرا شخص يا سازمان خاصي هزينه چاپ و انتشار آنها را پرداخت مي‌كند و البته براي خوانندگان رايگان هستند. در اين مطلب به ارايه ۴ دليل از دلايل استقبال روز افزون پژوهشگران از مجلات اوپن اكسس مي‌پردازيم.

سايت چاپ مقاله و پذيرش مقاله اوج دانش را مشاهده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۱۱:۵۲ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:

پنج توصيه ارنست همينگوي براي نويسندگان كتاب

ارنست همينگوي از نويسندگان برجستهٔ معاصر ايالات متحده آمريكا و برندهٔ جايزه نوبل ادبيات است. وي از پايه‌گذاران يكي از تأثيرگذارترين انواع ادبي، موسوم به «وقايع‌نگاري ادبي» شناخته مي‌شود. ارنست همينگوي در مقاله‌اي كه در سال ۱۹۳۵ در مجله اسكواير (Esquire) درج شد توصيه‌هايي براي نويسندگان كتاب انجام داد كه مي‌توان آنها را به عنوان تجاربي گران‌بها به نويسندگان ديگر قلمداد نمود. پنج توصيه ارنست همينگوي براي نويسندگان كتاب مي‌تواند براي بسياري الهام بخش باشد و مسير راه را براي آنها نشان دهد.

سايت چاپ كتاب و ترجمه كتاب نارون را مشاهده كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۱۰:۴۲ توسط:مهرداد بلاغي موضوع: